INCLUZIUNE ÎN MEDIUL ŞCOLAR PRIN PSIHOPEDAGOGIA CLOVNULUI

EvenimenteNoutățiComments Off on INCLUZIUNE ÎN MEDIUL ŞCOLAR PRIN PSIHOPEDAGOGIA CLOVNULUI

copii cu clovnDupă o perioadă de voluntariat în cadrul unui proiect  din programul Erasmus+ „Psihopedagogia clovnului şi incluziune şcolară”, iată că cei 8 parteneri din Belgia, Franța şi România s-au reunit în jurul unui nou proiect european, continuare a acestuia, „Incluziune în mediu şcolar prin psihopedagogia clovnului”.

Parteneriatul cu clovnii de la Matapeste a început, urmare a vizitei acestora la Fundația Parada, parteneri cu tradiție ai Școlii Gimnaziale Nr. 95. Ne-au oferit cursuri de formare în cadrul proiectului lor și acum ne-au propus o colaborare directă pentru conceperea și difuzarea la nivel european a unor instrumente pedagogice, bazate pe psihopedagogia clovnului și destinate consolidării incluziunii copiilor care nu sunt în sistemul de învățământ sau care sunt în risc de abandon școlar din cauze diverse: fizice, psihologice, familiale, culturale, etc. Cadrele didactice care au fost interesațe de acest lucru au fost cooptate pentru a continua proiectul de incluziune școlară prin psihopedagogia clovnului.

În primul proiect 2018 – 2020 desfăşurat cu cadre didactice, cercetători în psihologie, terapeuţi prin artă, educatori-animatori, artişti clovni şi pedagogi din România, Belgia şi Franţa, au fost concepute trei module şi trei proceduri de adaptare a psihopedagogiei clovnului la copii. Exerciţii-joc cu procedurile de îndrumare au fost experimentate în mediul şcolar sau extraşcolar cu copii, dintre care câţiva cu dificultăţi de incluziune: clase ULIS (Unitate Localizată de Incluziune Şcolară), copii ai străzii etc. Rezultatele obţinute cu copiii ca şi cu specialiştii care au utilizat aceste instrumente au fost foarte încurajatoare. Din acest motiv, scopul acestui al 2-lea proiect este de a finaliza împreună în acest demers de construcţie, această căutare de instrumente,  experimentându-le în școlile partenere pentru a pregăti punerea lor la dispoziţia specialiștilor europeni în educaţie și copilărie, pe un portal creat pentru proiectul nostru. Se vor propune câteva instrumente pedagogice despre a căror utilizare ne propunem să colaborăm cu utilizatorii lor pentru a le îmbogăţi.

Pe toată perioada implementării proectului vă vom ține la curent cu evoluția și rezultatele sale.

Coordonator proiect,

prof. Bazarciuc Mihaela-Gabriela

 

 

Comments are closed.

© 2018 Scoala95.ro All rights reserved